امكانات و ابزارهاى تبلیغاتى ایران در دوران جنگ چه بود و چگونه از آنها در خدمت جنگ استفاده مى‏كردند؟

(پاسخ به شبهات دفاع مقدس 123)

امكانات و ابزارهاى تبلیغى ایران را باید در دو بخش بررسى كرد: یكى در خارج از كشور یا در سطح بین‏المللى، كه در این زمینه با حمایت اكثر دولت‏هاى منطقه و سایر دول غربى از دولت عراق، با در اختیار گذاشتن امكانات و ابزارهاى تبلیغى و رسانه‏اى خود در دفاع و حمایت از اقدام تجاوز كارانه عراق علیه ایران، عملا كشور ما در تنگنا گذاشتند و در نتیجه ایران نمى‏توانست با موج عظیم و هجمه‏ى تبلیغى و فرهنگى دشمنان رقابت كند.

همچنین فعالیت‏هاى صداى برون مرزى ایران و نیز خبر گزارى جمهورى اسلامى در مقایسه با امكانات فراوان تبلیغى دولت عراق، محدود بود و از این حیث نیز قادر نبود تبلیغات سوء دشمن را خنثى كند.اما امكانات و ابزارهاى تبلیغى در داخل كشور در طول جنگ، عمدتا رسانه‏ها، مطبوعات، صدا و سیما، سازمان‏هاى تبلیغاتى و فرهنگى (مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، سازمان تبلیغات اسلامى، كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان و نظایر آن) و ستادهاى مشترك نیروهاى مسلح و واحدهاى تبلیغات جبهه و جنگ مستقر در قرارگاه‏ها، تیپ‏ها، لشكرها و یگان‏ها بودند و به طور خاص همان «ستاد تبلیغات جبهه و جنگ» متولى امر تبلیغات در زمان جنگ بود، كه در مقایسه با اولین تجربه‏ى خود در جنگ، اقدام‏ها و فعالیت‏هاى بسیارى كرد.

منبع: نرم افزار روایت حماسه




طبقه بندی: پاسخ به شبهات دفاع مقدس،
برچسب ها: پاسخ به شبهات دفاع مقدس، پاسخ به شبهات جنگ تحمیلی، دفاع مقدس، پاسخ به شبهات هشت سال جنگی تحمیلی، پاسخ به شبهات 8 سال جنگ تحمیلی، جنگ تحمیلی ایران و عراق، 8 سال دفاع مقدس، هشت سال دفاع مقدس، جنگ ایران و عراق، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دولت عراق، ستاد تبلیغات جبهه و جنگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد مشترک نیروهای مسلحع واحد تبلیغات جبهه و جنگ، قرارگاه، تیپ، یگان، ابزارهای تبلیغاتی ایران در جنگ،

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات