تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1391 | 01:03 ق.ظ | نویسنده : آرمان بدیعی

نام احمد نام جمله انبیاست          چون که صد آمد نود هم پیش ماست

پیامبر اسلام (ص) خلاصه، عصاره و مکمل همۀ انبیاء گذشته است. در طول تاریخ، ادیان الهی ظهور کرده اند و پیامبران تعالیم و شرایع الهی را برای انسان های عصر و زمان خود به ارمغان آورده اند و مردم دوران خود را به سوی هدایت و کمال فرا خوانده اند. انبیاء گذشته هر یک به سهم خویش جرعه های ناب حقیقت و معرفت را در کام تشنۀ انسان ها ریخته اند. تا اینکه پیامبر اسلام و خاتم رسولان ظهور می کند و این ظهور به معنای پر کردن جام نیاز انسانهاست . آیین او کاملترین آیین ها و شریعت او جامع ترین شرایع است.

در بیان مولانا، پیامبر اسلام (ص) به عدد صد تشبیه شده است که همۀ اعداد پیشین را در خود جای داده است. بنابراین هر کس عدد صد را برگزیند، در واقع سایر اعداد را نیز در اختیار گرفته است. هر کس دین اسلام و رسالت نبی مکرّم آن را پذیرا شود، بدان معنی است که تعالیم همۀ انبیاء گذشته را پذیرفته است و جام کامل را سر کشیده است. چرا که پیامبر اسلام (ص) هم خود کامل و در بر گیرندۀ همۀ کمالات انبیاء پیشین است، و هم شریعت انبیاء گذشته در شریعت او مستتر و به کمال رسیده است.

منبع: جمال حق




طبقه بندی: هزار قانون زندگی،
برچسب ها: مولوی، مثنوی مولوی، مثنوی معنوی مولوی، شرح مثنوی، شرح مثنوی مولوی، شرح مثنوی معنوی مولوی، مولانا، مولانا جلال الدین محمد بلخی، اشعار مولانا، اشعار مولوی، پندهایی از مولوی، پیامبر اسلام (ص)، انبیاء الهی، ادیان الهی، ظهور، شرایع الهی، آیین اسلام، دین اسلام، شریعت انبیاء، کمالات انبیاء، رسالت نبی اکرم (ص)، آنتی ویروس نود 32، nod 32،
دنبالک ها: جمال حق،

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic